زومبا

نوعی حرکات منظم و برنامه ورزشی است که توسط رقصنده کلمبیایی، آلبرتو پرز و در دهه ۱۹۹۰ بر اساس رقص‌های لاتین بنیان گذاشته شد. زومبا از حرکات رقص و اروبیک تشکیل شده است

انواع زومبا

زومبا فیتنس

ورزش هوازی محسوب می شود و حرکات بر اساس ایروبیک پیشرفته طراحی شده است قابل ذکر است که چرخش باسن نیز همزمان با حرکات دست و پا انجام می شود. تفاوتی که زومبا با ایروبیک دارد در هماهنگی دست و پا و چرخش یا ضربه زدن با قسمت میانی بدن است. در زومبا فیتنس از دمبل و حرکات قدرتی استفاده می شود.

زومبا dance

از اسم مشخص است که حکم آموزش رقص را دارد و حرکات قدرتی استفاده نمی شود.

مربی زومبا باید دارای مدرک مربیگری ایروبیک باشد.

 

مزایا

  • کالری‌سوزی و چربی‌سوزی
  • بهبود هماهنگی بدن
  • تمرین کل بدن
  • افزایش اعتمادبه‌نفس
  • مؤثرین شکل تمرین مقاومتی
  • یادگیری آسان
  •  تقویت ذهن
  • سرگرم کننده است

معایب

 برای افرادی که از اضافه وزن بالایی برخوردارند و افرادی که دچار بیماریهای جسمی هستند میتواند مضر باشد. 

در افرادی که اضافه وزن بالایی برخوردارند احتمال افزایش آرتروز زودرس – مشکلات مفصلی و درد های استخوانی شود.

به طور کلی انجام ورزش زومبا برای افراد بالای ۳۵ سال هیچگاه توصیه نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *